Saturday, October 8, 2011

Kavalkád

Azt hittem, nem írok már ide. Egyrészt, mert utóbb rájöttem, az első két példa, amelyet nagy lelkesedésemben kitettem linknek, akárhogy is hangzanak, érződik végül, egy fajta utóízben, hogy a túlélésért vállalt szerepek. Nem olyan igazán természetesek.
De aztán valaki feltette a világhálóra azt a régi Zurgót, amelyben még Palya Bea énekelt.

Itt most nem akarok zenét elemezni, mert nekem egyáltalán nem erről szól ez az egész. Hanem a mozgató erőről. A Zurgó zenészei már majdnem tudják, ha a kotta, a tanult hallás feloldódik a szívben, akkor újra a kezek, a lábak, a test mozog és mozgat közvetlenül. A dallam a lélegzetünkhöz adott kedvünk, a ritmus a lépteink, és életünk, valódi korunk a lélegzésünk maga. Ha így nézzük, a táncoló emberek maguk írják a zenét, és a zene maga a tánc. Ebben tud időtlen lenni a kavalmuzsika.
Ehhez kellene tenni egy nagy kört az "Ördög útja" különféle változatai körül, vagy az öves táncokkal forogni egyet. A gergelytánc mögé sem ártana nézni. Most megint szól a berkenye kavalom. Így egyszer még nekifutunk.

No comments:

Post a Comment